• info@sablon.com.tr
  • 0 ( 222 ) 225 35 35

BLOG DETAY

Yüksek Ağırlık Kullanmadan Kaslarınızı Büyütemezsiniz

Konu hipertrofi oldugunda inanilan noktalardan biri de cok yuksek agirliklarla calismadan bunun gerceklesemeyecegi yonunde. Peki bu dogru mu?


Hipertrofi icin gereken en onemli degiskenlerden biri de kirilma noktasina kadar kendinizi zorlamanizdir (yani artik bir tekrar bile yapamayacaginiz noktaya gelmek, hatta son tekrarinizi gucsuzlukten tamamlayamamak). Ama bunun yuksek agirlikla olmasi diye bir sart kesinlikle yok. Sinir sisteminiz kaldirdiginiz agirliga degil, tasimakta oldugu yukun ona bindirdigi zorlugun derecesine bakar. Siz daha hafif agirlikla da olsa sinir sisteminizi “Fatique” dedigimiz asiri yuklemeye bagli gecici olarak is gorememe durumuna dusurmeyi basarirsaniz, bu da yuksek agirlik kullanmanizla ayni sonucu verecektir. Tabii ki dusuk agirlik kullandiginizda kirilma noktasina ulasmak icin daha fazla tekrar yapmaniz gerekecektir, bu dogal bir sonuc. Ama gidip te cok dusuk bir agirlik da secerseniz ve kirilma noktasina ulasmak icin 500 tekrar yapmaniz gerekirse bilin ki bu cok dusuk bir agirliktir, buyuk ihtimalle zamaninizi bosa harciyorsunuz, agirliligi biraz daha yukseltmeniz gerekli.

Yuksek agirlik kullandiginizda sadece kaslarinizi degil, tendon ve eklemlerinizi ve omurganizi da daha yuksek stres altina sokuyorsunuz. Bu da sakatlanma riskinizi artiriyor. Daha dusuk agirlikla calismaniz bu riskleri dusurmenize de yardimci olur.

Siklikla karistilian konulardan biri guclenme ile hipertrofi amacli antremanlarin nitelikleri. Yukarida size bahsettigimiz kas kutlesini artirmaya yonelik olan yani “hipertrofi amacli” antremanlar. Eger amaciniz powerlifting turunde, guce yonelik gelisim ise ve de ozellikle bir yarismaya katilma gibi bir amaciniz varsa tabi ki yuksek agirlikla calismak sizin icin kacinilmaz bir gereklilik. Ayrica bu yazinin amaci yuksek agirliklar kotudur ve dusuk agirliklar iyidir demek degil. Sadece amac hipertrofi oldugunda dusuk agirliklarin da yuksek agirliklar kadar iyi sonuc verebilecegi.

Bu arada, aklima cocukken mahallemizde dukkani olan bisikletci adam geldi. Bu sahis tipik bir ektomorf idi, ama on kollari sanki o vucuda ait degilmis gibi dururdu. Butun gun oturdugu yerde tornavida vb gibi el araclari kullanarak bisiklet lastigi, zinciri vb tamir etmekten on kolu Temel Reis e donusmustu bu adamin. Yuksek agirlik kaldirmadigi halde, ayni islemi butun gun yaptigi icin on kol hipertrofisi ve damarlanmasi (vaskularite) maksimum seviyeye cikmisti. Bu yuzden agirlik calismasini ego savasina donusturmek yerine o kirilma noktanizi her egzersiz icin cok iyi tesbit edip daha dusuk agirliklarla daha guvenli olarak kendinizi nasil daha irilestirebilirsiniz bunu tayin etmeniz cok faydali olabilir. Cogunuzun amaci iyi ve kasli bir gorunum, ve sagikli bir vucut. Bunu da cok yuksek agirliklarla calisarak yapmak zorunda degilsiniz, bunu unutmayin.